Konstrukce trupu umožňuje snadnou a rychlou demontáž, proveditelnou i ve dvou osobách, zároveň zajišťuje maximálně možný stupeň využitelnosti materiálu na silově exponovaných prvcích letounu. Prostorná kabina zajišťuje dokonalý výhled všemi směry a pohodlí dvoučlenné posádky.

Dvoumotorové provedení zaručuje vysokou aktivní a pasivní bezpečnost posádky, zvláště při letu ve ztížených podmínkách a při přeletech na dlouhé vzdálenosti. zároveň je takto snížena vnitřní hlučnost kabiny letounu.

Vývoj – kompozitový trup F-31.x – dělený

Ultralehký letoun řady F-31 – x v základním provedení je i dvousedadlový celokompozitový dvoumotorový dolnoplošník se záďovým podvozkem, alternativně i s příďovým kolem. Kompozitové prvky jsou vyráběny ve formách z nejmodernějších materiálů, zaručujících nejvyšší jakost a stálou kvalitu.

Nosné prvky sendvičové konstrukce křídel, trupu a ocasních ploch jsou optimalizovány s ohledem na vysokou pevnost, kvalitativní stálost a minimální hmotnost, konstrukce draku tak umožňuje dosažení vynikajících letových výkonů a zároveň také zajišťuje vysokou provozní spolehlivost. Aerodynamická čistota provedení zaručuje dosažení vysoké cestovní rychlosti při nízkých provozních nákladech. Křídlo je vyrobeno jako sendvičová skořepina s průběžným centrálním nosníkem. Rozvržení a skladba tkanin je po rozpětí optimalizována dle průběhu ohybového a krutového namáhání.

Technické údaje:
Rozpětí: 9,6m
Plocha křídla: 12m2
Délka: 6,6m
Max. hmotnost: 278 Kg
Objem nádrží: 75l

 

Výkony:
Cestovní rychlost: 208km/h
Max. rychlost v horizontu: 251km/h
Nepřekročitelná rychlost VNE: 282km/h
Min. rychlost VSO: 65km/h
Stoupavost: 8m/s